Kras aan de bedelstaf …

Reacties uitgeschakeld voor Kras aan de bedelstaf …
augustus 8th, 2005 Permalink

Bedelspam_krasVandaag ontving ik van Kras reizen hun nieuwe catalogus (verkoopbrochure) met daarbij een acceptgiro die mij in staat stelt een vrijwillige bijdrage te doen om de kosten voor de brochure zo laag mogelijk te houden. Letterlijk zegt Commercieel Directeur Hans Bommer:

"U zult begrijpen dat het produceren en verzenden van deze brochure zeer hoge kosten met zich meebrengt. In het kader van onze poging de kosten hiervan zo laag mogelijk te houden zouden we u erkentelijke zijn voor een vrijwillige bijdrage van Euro 2,25."

De wereld op zijn kop, want wat er eigenlijk moet staan is: om de kosten VOOR ONS (verkopende partij) zo laag mogelijk te houden, willen we deze graag bij U (klant) neerleggen.

Grappig, vooral wanneer je je realiseert dat ik er NOOIT om gevraagd heb zo’n brochure te ontvangen. Ik doe niets me papieren catalogi. Ik pleur zelfs de Gouden Gids en de Telefoongids ongezien bij het oud papier. Juist voor dat soort dingen hebben we internet.

Met andere woorden, zij sturen mij een catalogus, waarmee ze mij met werk opzadelen omdat ik het papier van de folie moet scheiden. En voor dat werk dat ze in mijn maag splitsen, mag ik nog betalen ook… vrijwillig uiteraard. Of ik al niet betaal voor het ophalen van deze overbodige zooi. Flikker eens lekker op met je catalogus! Als er al iemand een factuur stuurt, dan ben ik dat, ter compensatie van die 5 minuten die ik moet spenderen om iets aan gescheiden afval te doen.

Als Hans Bommer serieus kosten wil besparen, dan heb ik voor hem de volgende suggesties:
– Ga klanten eerst eens vragen of ze de catalogus willen ontvangen.
– Druk hem lekker in zwart/wit af.
– Maak er geen glossy magazine van.

Vermoei mij in ieder geval niet met dergelijke bedelpost, want vrijwillig geld overmaken dat doen we uitsluitend naar diergerelateerde goede doelen (linkerkolom, onder links).

Comments are closed.