The Big Moo

Reacties uitgeschakeld voor The Big Moo
september 21st, 2005 Permalink

Mooooooooo33 business denkers onder leiding van Seth Godin vertrouwden hun gedachten, ervaringen en anekdotes toe aan het papier. Ze noemen het The Big Moo, het telt 182 pagina’s en is vanaf 20 oktober verkrijgbaar bij iedere boekhandel. Alle opbrengsten zijn bestemd voor het goede doel.

Eigenlijk is The Big Moo een Weblog op papier, hoewel de titel (en kaft) je doet terugdenken aan ‘Purple Cow’, de Godin bestseller van jaren geleden over de saaiheid van koeien en het verschil dat een paarse koe kan maken. Ook in de introductie komt Godin er op terug: A big moo is the extreme purple cow, the remarkable innovation that completely changes the game.

Korte verhalen en tips wisselen elkaar af in The Big Moo, waarbij humor zeker niet ontbreekt. Als je het moet typeren zit het qua aanpak tussen Postma’s marketing bundels en de ‘Modermismen’ serie van Kees van Kooten. In al zijn eenvoud is The Big Moo grappig en leerzaam.

The Big Moo kent 82 bijdragen van 33 auteurs, waarbij niet verteld wordt wie wat geschreven heeft. Behalve Seth Godin hebben oa. meegewerkt:  Malcolm Gladwell, Robin Williams (niet de acteur, maar die van The Little Mac Book), Tom Peters, Tim Manners, Guy Kawasaki, Keven Carroll, Chris Meyer en Mark Cuban. Bij elkaar hebben deze schrijvers miljoenen boeken verkocht en alleen daarom wordt The Big Moo een groot succes.

Ik moet zeggen dat ik het niet altijd heb op dit soort ‘verzamelde’ werken, omdat de focus te vaak ontbreekt. Dat probleem hebben ze hier opgelost door het breed te houden: Stop trying to be perfect and start being remarkable. Daar kun je alle kanten mee op en dat doen ze dus ook. Het boek kent echt geweldige bijdragen (zoals ‘a play in three jokes’), maar ook diverse open deuren. Overall weerhield de kwaliteit mij er niet van om The Big Moo nogmaals te lezen. Dat is iets dat ik normaal gesproken pas een paar maanden later doe, als het boek het waard is. In dit geval dus 2 x lezen binnen 4 weken. Remarkable.

Pre-orderen doen we natuurlijk hier, maar ik heb nog een handvol recensie exemplaren beschikbaar voor professionals die geweldige budgetten beheren en bereid zijn honderden exemplaren (P&G kocht er duizend) in te kopen wanneer het boek bevalt. Het is immers voor het goede doel! Mail me je organisatie, naam en functie en een good-old postadres en wie weet vind jij The Big Moo deze maand nog fysiek op je bureau: moooooo (at) royalty dot nl

Mooooo!

Comments are closed.