Ze konden het even niet vinden

Reacties uitgeschakeld voor Ze konden het even niet vinden
november 6th, 2005 Permalink

Yahoo_mail_gmail
Het ene moment tip ik ze nog als een goede kanshebber in de internet oorlog en het andere moment haak ik volledig af. Het gebeurde me met Yahoo, een mooie internet club die online dingen doet waar Google en Microsoft alleen maar van kunnen dromen. Dan denk ik met name aan de diensten: Flickr, Finance en Scheduler.

Waar het misgaat is dat Yahoo op basis van één recensie vindt dat hun mailteam Google Gmail heeft verslagen en dat belonen ze met een levensgrote nerd. Los van het feit of het zo is (ik heb beide en vind Gmail een dimensie beter), is het vooral het bijschrift waar ik tamelijk droevig van word. Ik citeer:

“Not since the code breakers in Britain’s Bletchley Park deciphered Germany’s Enigma code during World War II has so much brainpower been focused on kicking an enemy’s ass.”

Hier moet iemand van de marketingafdeling toch even wat research gaan doen. Misschien volgende keer andere zoekmachine gebruiken ipv. je eigen Yahoo tooltje? Probeer die van Google eens. Werkt best aardig.

Wat dacht je van 2 atoombommen op Japan, om eens iets te noemen. Die kregen de Amerikanen ook niet echt gratis bij een pak vruchtensap. Kwam aardig wat brainpower aan te pas om die bbq’s uit te denken en ze daarna op locatie te krijgen.

Wat te denken van de Duitse V-wapens? Misschien zelfs een betere vergelijking, met Yahoo in de rol van de Duitsers. Veel inspanningen en brainpower, waar anderen uiteindelijk hun voordeel mee doen. De Amerikanen wonnen dankzij hun Nazi geleerden de maanrace en ik zie Google de online oorlog nog wel winnen met de ingrediënten die Yahoo al 10 jaar online heeft: community tools.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel vertederend om te zien hoe zo’n groot beursgenoteerd bedrijf als Yahoo reageert op die ene zwaluw … en dat terwijl de zomer verder weg is dan ooit.

Comments are closed.