Gemiste kans?

Reacties uitgeschakeld voor Gemiste kans?
november 24th, 2005 Permalink

Vreemd eigenlijk dat vliegtuigmaatschappijen zo’n kans laten liggen om op zeer directe, maar simpele manier een enorme merkentrouw te creëeren. Welliswaar bij een kleine groep, maar toch.

Neem de volgende situatie:
Mijn Israëlische vriendin en ik zijn een jaartje of 6 bezig geweest om papieren voor elkaar te krijgen zodat:
– A. Zij langdurig/onbeperkt in Nederland mag zijn.
– B. Wij hier kunnen trouwen.

Plat gezegd ruilt zij Israël in voor Nederland. De oversteek maak je in dit geval met speciale stickers in je paspoort. Stickers die je niet zomaar kunt bestellen of krijgt, maar die noodzakelijk zijn wil jij als buitenlander een enkeltje naar Nederland kunnen kopen.

Dat enkeltje heeft natuurlijk een extreem symbolische waarde, want het is een afsluiting van een periode en tegelijk het begin van iets nieuws. En toch is er geen Nederlandse luchtvaartmaatschappij die er iets bijzonders voor biedt. Gemiste kans, want met zo’n eenvoudige actie verover je als luchtvaartmaatschappij toch een nagenoeg ontastbare plek in iemand zijn merkbeleving: je bent immers de carrier die een slepende periode afsluit. Dat is kassa, want achter blijft familie (ouders) die toch regelmatig bezocht moet worden.

Moet voor een zwaan toch iets mee te doen zijn.

Comments are closed.